آشنايی با حريف آسيايی استقلال

کد خبر : 48    زمان ارسال : سه شنبه 1392/02/24 08:05

الشباب، سومين حريف اماراتی استقلال در آسيا

آشنايی با حريف آسيايی استقلال


تيم فوتبال استقلال در حالی فردا شب در يک هشتم نهايی ليگ قهرمانان آسيا با الشباب امارات ديدار می کند که اين تيم سال گذشته در تهران 6 گل از پرسپوليس دريافت کرد.


تيم‌هاي فوتبال استقلال ايران و الشباب امارات فرداشب از مرحله يک هشتم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم مي‌روند و اين در حالي است که اين دو تيم پيش از اين تا به حال در رقابت‌هاي آسيايي و بين‌المللي با يکديگر ديدار نکرده و اين اولين رقابت رسمي آنها در قاره کهن به حساب مي‌آيد.

*عملکرد الشباب در آسيا؛ تيمي هميشه قعرنشين

تيم اماراتي براي نخستين بار در سال 1992 حضور در آسيا را تجربه کرد. اين تيم در همين سال و پس از صعود از مرحله گروهي در ديدار نيمه نهايي مقابل الهلال عربستان يک بر صفر شکست خورد و از رسيدن به فينال بازماند. در نهايت الشباب عنوان چهارمي آسيا را به خود اختصاص داد.

در همين سال الهلال در فينال مقابل استقلال در ضربات پنالتي به برتري رسيد و قهرماني آسيا را جشن گرفت.

در سال 1996 الشباب در همان مرحله نخست با تساوي مقابل النصر لبنان طي دو ديدار رفت و برگشت و به خاطر گل خورده در خانه از رسيدن به مرحله دوم بازماند.

با آغاز دور جديد ليگ قهرمانان آسيا، الشباب امارات از سال 2009 حضور در اين رقابت‌ها را تجربه کرد. اين تيم در اين سال در گروه چهارم رقابت‌ها و در گروهي که سپاهان هم قرار داشت پس از نماينده ايران با 7 امتياز در قعر جدول قرار گرفته و از رسيدن به مرحله حذفي محروم شد.

در همين دوره سپاهان در بازي رفت 2 بر صفر بازي را به سود خود به پايان رساند اما در بازي برگشت الشباب موفق‌تر عمل کرده و حريف ايراني خود را 2 بر يک شکست داد.

الشبابي‌ها در سال 2012 و در دومين حضور آسيايي خود در شکل جديد رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا کار خود را از مرحله پلي‌‌آف آغاز کرده و با برتري مقابل نفتچي ازبکستان راهي مرحله گروهي شدند.

در اين مرحله الشباب با قرار گرفتن در گروه چهارم رقابت‌ها و هم‌گروه شدن با پرسپوليس، يک‌بار ديگر با قعرشيني به کار خود در اين مرحله اين بار با 2 امتياز پايان داد تا به عنوان يکي از ضعيف‌ترين تيم‌هاي مرحله گروهي شناخته شود.

الشباب در دوره گذشته در بازي رفت مقابل پرسپوليس 6 بر يک بازي را واگذار کرد و در بازي برگشت هم 3 بر يک مقابل نماينده سرخپوش ايران شکست خورد.

*از آغاز تا پايان با نمايندگان ايران!

با اين حال تيم هميشه قعرنشين الشباب در رقابت‌هاي آسيايي در رقابت‌هاي امسال نتايج بهتري را کسب کرده و توانست در گروه دوم رقابت‌ها که ديدارهايي نزديک و پاياپاي در آن جريان داشت تا جايي که تيم‌هاي صعود کننده در روز پاياني مشخص شدند، با کسب 9 امتياز به عنوان تيم دوم براي اولين بار راهي مرحله حذفي شود.

الشباب امسال هم کار را در مرحله پلي‌آف و با برتري مقابل صبا در قم و در ضربات پنالتي آغاز کرد. سپس اين تيم در گروه دوم با تيم‌هاي لخوياي قطر، الاتفاق عربستان و پاختاکور ازبکستان هم‌گروه شد و در نهايت توانست با 3 پيروزي و 3 شکست راهي مرحله حذفي شده تا در اين مرحله يک‌بار ديگر با تيمي از ايران براي رسيدن به جمع 8 تيم برتر آسيا مصاف دهد.

در هر حال الشباب امسال رقابت‌هاي آسيايي خود را با ديدار با نماينده‌اي از کشورمان (صبا) آغاز کرده و اميدواريم با ديدار با نماينده ديگري از کشورمان (استقلال) به پايان برساند.

*تاريخچه و کارنامه افتخارات الشباب

الشباب امارات در سال 1958 در شهر دبي تأسيس شد. اين تيم سه بار در سال‌هاي 90، 95 و 2008 عنوان قهرماني ليگ امارات را به دست آورده و چهار بار هم امير کاپ امارات را در سال‌هاي 81، 90، 94 و 97 کسب کرده است. اين تيم در رقابت‌هاي امسال هم با رسيدن به فينال اين رقابت‌ها فرصت کسب يک عنوان قهرماني ديگر را هم دارد.

الشبابي‌ها دو بار در سال‌هاي 92 و 2011 جام باشگاه‌هاي خليج فارس را کسب کرده و در سال 2011 هم جام اتصالات امارات به اين تيم رسيده است.

*تمام ايراني‌هاي الشباب

الشباب تيمي نام آشنا براي ايراني‌ها به شمار مي‌رود، چراکه همواره و در طي ساليان گذشته بازيکنان سرشناس زيادي از فوتبال ايران در اين تيم توپ زده‌اند.

علي دايي، جواد کاظميان، مهرداد ميناوند، ايمان مبعلي و مهرداد اولادي و داريوش يزداني در سال‌هاي اخير در الشباب بازي کرده و سابقه حضور در اين تيم اماراتي را دارند.

*الشباب امسال، فيناليست اميرکاپ و ششم جدول

تيم سبزپوش اماراتي که امسال در جام‌هاي مختلف اين کشور حضور داشت در رقابت‌هاي اميرکاپ بهترين نتايج را کسب کرده و بايد براي کسب عنوان قهرماني اين رقابت‌ها دو هفته ديگر در ديدار فينال به مصاف الاهلي برود.

در رقابت‌هاي جام اتصالات الشباب با شکست از عجمان در نيمه نهايي از صعود به فينال بازماند.

همچنين حريف اماراتي استقلال در آسيا در فصل جاري ليگ برتر امارات تا پايان هفته بيست و چهارم اين رقابت‌ها با کسب 39 امتياز در مکان ششم جدول 14 تيمي ليگ برتر اين کشور حاشيه خليج فارس قرار دارد.

*سرمربي سابق تيم ملي عربستان مقابل ژنرال

الشباب امارات از يک مربي برزيلي به نام مارکوس پاکيتا بهره مي‌برد. نکته قابل توجه اينکه اين مربي سابقه هدايت تيم‌هاي الشباب امارات، فلامينگوي برزيل، فلوميننزه برزيل، الهلال عربستان، تيم ملي عربستان، الريان قطر و تيم ملي ليبي را در کارنامه دارد.

همچنين علاوه بر بازيکنان بومي، در جمع بازيکنان الشباب سه بازيکن برزيلي و يک ازبکستاني هم حضور دارند.


*الشباب - استقلال از نگاه آمار
 

پس از آغاز ليگ قهرمانان آسيا با سيستم جديد، استقلال از سال 2009 همواره و به صورت پياپي در تمام ادوار حاضر بوده است.

بر همين اساس و در 5 فصل اخير که استقلال در اين رقابت‌ها حاضر بوده است، اين تيم در 4 فصل با تيم‌هاي اماراتي سابقه هم‌گروهي دارد که 3 فصل آن با الجزيره و يک فصل ديگر با العين در يک گروه قرار داشته است تا به اين ترتيب الشباب، حريف فردا شب استقلال سومين حريف اماراتي اين تيم در آسيا باشد.

در تاريخچه رويارويي استقلال با تيم‌هاي اماراتي، آبي‌ها در دو بازي که يکي از آنها در تهران بوده نتيجه را به الجزيره واگذار کرده و دو بار هم مقابل العين در فصل جاري به برتري رسيده‌اند تا در تاريخچه ديدارهاي استقلال با تيم‌هاي اماراتي، همه چيز مساوي باشد.

*مصاف استقلال با تيم‌هاي اماراتي در ليگ قهرمانان آسيا:

دور رفت 2009: استقلال يک - الجزيره يک

دور برگشت 2009: الجزيره 2 - استقلال 2

دور رفت 2010: استقلال صفر - الجزيره صفر

دور برگشت 2010: الجزيره 2 - استقلال يک

دور رفت 2012: استقلال يک - الجزيره 2

دور برگشت 2012: الجزيره يک - استقلال يک

دور رفت 2013: استقلال 2 - العين صفر

دور برگشت 2013: العين صفر - استقلال يک

دور رفت يک هشتم نهايي 2013: الشباب ؟ - استقلال ؟

دور برگشت يک هشتم نهايي 2013: استقلال ؟ - الشباب ؟

به اين ترتيب و در صورت برتري استقلال در ديدار فردا شب مقابل الشباب اين تيم در تقابل با تيم‌هاي اماراتي پيش خواهد افتاد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392برچسب:آشنايی با حريف آسيايی استقلال, | 9:59 | نویسنده : محمد |
  • یک لالوند
  • کلبه یاس